fredag 20 juli 2012

Fredag

Trots regn, åska och några solstrålar har slutet av veckan varit bra. I går eftermiddag satt jag på verandan och läste, tröttheten smög sej på mej och det kändes lite ruggigt så jag satte på mej raggsockor och tog nya pläden och la mej på soffan därute, regnet började strila lite och jag somnade så djupt att jag inte hörde när telefonen ringde.

Som tur var vaknade jag upp för efter en stund fick jag främmande, Niklas, Linda och lilla pudeln Tess kom hit. Så roligt för vi har inte träffat Niklas på 3 år. Mitt hjärta smalt naturligtvis för den lilla pigga glada vovven, jag tycker så mycket om pudlar.

Solen sken när jag kom upp i morse. men innan jag dukat fram frukost var det grått, jag satt ute och läste, regnet kom och därmed mullrade åskan så nu är alla kontakter urdragna. Nu är jag snart klar med Björn Ranelids bok som jag läser lite i och lägger bort, men nu är den snart klar, inte speciellt bra men på något sätt kan jag inte lägga bort den oläst.

Som vanligt, sticka, läsa och lösa korsord, jag behöver inte gå ut medans andra stajlar upp sej för att åka till Malung på dans tar jag en varm dusch och kryper in i myskläder. Det tycker jag är skönt.

Regn i stort sett hela dagen, lite åska och det är dags att tända värmeljusen.. Kl 17.25 + 13,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar