torsdag 7 juni 2012

Torsdag

Tänk att jag som varit så morgontrött under vintern och våren helt plötsligt vaknar alldeles för tidigt, vid sex-tiden tycker jag ju att det är tidigt att stiga upp men idag vid halv sju orkade jag inte vara still längre.

Hämtade tidning med bil och klädd i morgonrock, träffade grannen Ola med vovve som var ute i samma ärende. En lugn morgonstund med frukost och färsk tidning och sen morgondusch. Men, det blir inte som man planerat, bilen fick komma in på verkstan för detta eländiga byte av avgasrör så mina planer spolierades förutom att jag fick köpa mej en färgburk till.

Jag har börjat måla för andra gången och jag lyckades dra över nästan hälften när regnskuren kom, fortsättning i morgon förhoppningsvis att det blir färdigmålat. O tänk så roligt att få hänga upp amplarna, lådorna kanske får vänta lite så att det int blir skavsår i färgen.

Nu får jag ge mej med skrivandet för bilen skall hämtas, gudskelov. Vädret som i går till och från men mest fint. Kl 19.25 +15,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar