måndag 11 juni 2012

Måndag

Snart har halva juni gått och det har inte varit någon direkt värme utom de små stunder som solen tittar fram och jag tycker synd om de som har sin sommarsemester nu, hoppas värmen kommer.

Idag har Sigge varit här, vi gick faktiskt och la oss en stund efter att han kommit hit och han snusade och sov i mina knäveck. Hungern tog överhand men honom och till slut buffade han på mej med nosen och tyckte att det var dags att stiga upp.

Jag fick förmiddagsfrämmande idag. Kaffe och kakor blev det för jag hade inte något vetebröd och ingen lust att baka men efter att T åkt hem kom jag på att det finns sockerkaka i frysen, men det gick ju bra ändå, jag får spara sockerkakan tills nästa gång hon kommer.

Husse hämtade vovve och jag fick tid för mej själv och har suttit ute och läst mellan skurarna.
Gjorde mej en biltur till Hamra, jag fick tid över när jag inte målar längre och något nytt projekt är inte aktuellt förutom att putsa glasrutorna till altanen och alla fönster i huset. Midsommaren står ju för dörren, jag får se om lusten för fönstertvätt infinner sej, tröstar mej med att är det fint väder skall man vara ute och om det är dåligt syns det inte så väl.

Mycket mörka moln runt omkring men solen skiner på min balkong, Kl 19.25 +17,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar