måndag 4 juni 2012

Måndag

När jag kom upp i morse tyckte jag att hela huset luktade damm och kändes orent så när frukosten var avklartad och det var uppehåll åkte sängkläder och mattor ut för vädring. Nu är sovrummet ganska fräscht med renbäddad säng. Sen smög jag mej fram genom alla rum och kom sakta men säkert till ytterdörren. Jag bytte matta i köket och plockade in kaprifol från balkongen så nu tycker jag att jag städat till Nationaldagen.

Jag hittade ett tyg i min trave som jag först tänkte göra en duk av till altanen, men som alltid finns ett alternativ 2, att göra stolsdynor till trädgårdsstolarna. Men då räcker inte tyget så det blev en visit på garn-tygaffären och där bestämde jag mej, stolsdynor skulle det bli, köper mörkblått bomullstyg till mitt randiga, jag hittade även dynor på deras loppis, 3 st för 50 kronor så nu kan jag bara klä över dem och jag får tyg över till en enfärgad blå duk.

När jag kom hem var lilla Elvira och Lotta här. Jag måste nog säja att just nu är hon bäst när hon sover. Hon biter iallt, men så skall det ju vara. Hon skall nog vara här en stund på fredag och då skall jag "tukta" henne. Nej så farligt är det inte men hon är passam.

För en stund sen stickade jag färdig schalen så nu skall jag tillverka 3 tofsar, eventuellt gör jag ett par handledsvärmare för det blev bra mycket garn över.

Nu verkar det som solen vill vara framme en stund, välbehövligt, för jag vet inte hur jag skall kunna göra iordning rabatterna och plantera. Men kommer tid kommer råd, klockan 18.40 +12,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar