fredag 15 juni 2012

Fredag
Vädret såg ju inte så förfärligt lovande ut på morgonen och examensdagen men bättre än i fjol för då spöregnade det när vi kom ut från kyrkan.

Lite vanligt förmiddagsplock och handla för helgen, turligt nog behövde jag inte så mycket idag, jag var även till Emma och Adam med lite examensblommor och då började solen skina och det har varit en vacker dag.

Hemkommen med varor och bensin fick gräsklipparen lov att göra sitt, det dröjer 3 1/2 - 4 timmar att klippa och då är inte slänterna klippta. Det blir för brant för mej så nu har jag suttit här ute och åkt runt och bestämt mej för att en grästrimmer skall inhandlas. Jag tycker inte att det ser färdigt ut med långa grässtrån runt träd och buskar. Efter gräsklippning blev det till att rensa rent i växthuset och vattna riktigt rejält.

Innan jag själv skall ställa mej i duschen skall blommor både ute och inne vattnas och ses över, sen blir det en räkmacka och för ovanlighetens skull ett glas kall öl.

Vädret är vacket och kl 17.35 +17,4 grader. Ha en trevlig fredagkväll, det skall jag ha tillsammans med Nora Roberts roman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar