torsdag 14 juni 2012

Torsdag





I dag trodde jag att jag skulle rensa ogräs i växthuset och klippa gräsmattorna men det regnade rätt bra i går kväll, gräset är blött och jag kände inte för att rensa ogräs. Efter frukost och lite funderingar kom jag fram till att jag skulle göra en enklare helgstädning så det blev ut med småmattor, dammtorkning och dammsugning.

I dag skulle mamma fyllt 97 år, så jag var bort och köpte två buketter rosor, en till Stellan och en till mor och far. Det var så varmt och skönt den stunden jag var på kyrkogården så det var verkligen en njutning att sitta där på en bänk och tänka.

Fram på eftermiddagen kom lilla Elvira hit, Lotta skulle ut i Boa så jag tog med mej stickningen och gick ditut. Hon är rolig den lilla varelsen och hon börjar förstå saker och ting. Luktsinnet är det då inget fel på för hon dras som en magnet mot kohagen, det doftar säkert ljuvligt.

Nu blir det till att satsa på gräsklippning i morgon istället. Inget vidare väder idag solen sken en stund men mest mulet. Kl. 17.05 +15 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar