måndag 18 juni 2012

Måndag

Upp till en mulen morgon, dusch, frukost och påklädning. Det är ingen idé att komma för tidigt för provtagning en måndagmorgon utan jag åkte strax efter tio, som vanligt kom jag mitt i förmiddagskaffet och det satt ett antal personer och väntade utanför lab.dörren. men efter en dryg timme blev det min tur.

Jag hade ingenting planerat för idag men det har visat sej bli fullt upp. Efter Vårdcentralen var det ett besök på apoteket och därefter ett oplanerat besök hos kusin, när jag kom dit var gardinerna nertagna och sommargardinerna hängde ute för vädring. Det var som om hon kände på sej att jag var i antågande. Nu har hon nytvättade fönster i vardagsrummet och hallen och gardinerna är uppsatta. Jag tipsade henne om att det finns både fönsterputsare och städfirmor här.

Hem en liten stund och bytte kläder, sen till Kyrkogården och var med på plantering i blomlådor och då började det dugga lite.

Nu tar jag kvällen, i morgon blir det telefon för att få provsvar, sen kommer Sigge och skall ligga över och jag skall efter en snabbkurs i grästrimning försöka få bort gräset runt buskarna om det är uppehållsväder.

Just nu mulet och regn, kl 18.15 +14,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar