tisdag 19 juni 2012

Tisdag

I dag är det väl första dagen på länge som solen skiner redan tidigt på morgonen. Jag skyndade mej att fylla tvättmaskinen för med dessa vindar som är idag kommer det att torka fint, jag handtvättade några tunikor och allt är torrt och struket nu.

Jag lyckades starta grästrimmern idag och gräset runt träden är nu klippt men jag har lite kvar tills imorgon.

Fredrik o Mari kom hit på eftermiddagen med Sigge, han skall tillbringa natten här hos mej, han är så snäll och bryr sej inte ett dugg om när de åker härifrån. Fredrik klippte slänterna åt mej och det är jag så tacksam för.

Förra veckan när Annica var här kom en katalog från Cellbes och det var trevliga tunikor på utsidan så vi skulle göra en beställning på varsin, idag kom det 2 påsar från Cellbes innehållande vardera 2 tunikor, detta har hänt mej en gång förut och jag vet inte hur jag gjort, men allting ordnar sej, man kan ju försöka sälja.

Jag har fyllt vattentunnan idag så nu är det dags att vattna i växthuset för idag hart det säkert torkat rejält, en fin dag kl. 18.20 + 19 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar