onsdag 13 juni 2012

Onsdag.

Tänk att jag hade så dålig sömn i natt så att efter frukost gick jag och vilade en stund till och det var precis vad jag behövde. Jag blev piggare.

Efter en välbehövlig kaffestund hos grannen Siv, där fanns nybakade bullar och god sockerkaka, kom jag igång med plantering av blommorna jag köpte igår. Jag tror att det blir bra med sommardahliorna i rabatten, röda i färgen och med mycket knoppar. Dahliaknölarna har också kommit i jorden utanför växthuset och där får de mycket sol, vita lobelior blev planterade mellan pelargonerna så nu är detta klart. Jag har även hunnit med att sitta ute i växthuset och läsa en stund, det är varmt och skönt där ute, men i morgon blir det nog ingen läsning utan jag får nog ta och rensa ogräs i stället.

Jag har inte sett att det regnat något idag och det var skön arbetstemperatur, fåglarna kvittrar så otroligt och jag tror pilfinkarnas ungar är i full fart och snöskatorna drar sina maskar ut gräsmattan, däremot saknar jag en massa fjärilar som man sett förr om somrarna. De kanske finns här och jag är väl inte nog observant. Solen försöker skina och kl 17.05 +17,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar