lördag 9 juni 2012

Lördag

I dag känns allt mycket bättre. Jag har i stort sett inte gjort något nyttigt förutom att laga mat, plocka ur och i diskmaskinen och handlat hem mat. När jag ändå var till bort och handlade köpte jag med mej 2 bakelser och besökte kusin. Hon var på gått humör och hade nyheter att berätta om bl a att hon varit med på en bussresa (dagstur) och den resan föll henne på läppen.

Jag fick dahliarötter eller klumpar av grannen Eva häromdagen och inte förrän i dag har jag kommit mej för med att lägga dem i vatten men nu är det gjort och i morgon måste jag försöka få dem i jorden, kul att se om de trivs här hos mej.

Stackars Sigge, våteksem och med plåster på svansen och feber, han hade feber igår men när jag kom såg det inte ut att vara något fel förutom bandage på rumpan och som vanligt resklar.

Mest mulet idag men nu skiner solen och jag skall prova med att sitta på balkongen och läsa en stund. Kl. 18.25 +16,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar