torsdag 11 augusti 2011

Torsdag.

Nu måste jag verkligen tacka min fina gula Bernina för hjälpen idag. Ursäkta att jag misstrodde att du inte skulle kunna hjälpa mej med att sy i blixtlåset i jackan. Jag mitt nöt åkte till Lotta och lånade hennes Husqvarna Viking, men vad då, först höll jag inte på att få igång eländet, sen kunde jag inte trä den. Vad göra, inte ringa om hjälp, bestämde mej för att Bernina och jag skulle pröva och tro det eller ej, vi klarade detta. Efter fyra haverier med symaskinsnålar sitter blixtlåset på sin plats, inte världens bästa arbete måste jag erkänna, men ändå, dessutom har jag lagat en reva i knäppkanten och sytt fast en del av mudden.

För övrigt har jag haft Bergsängs Rör här idag, tänk att man kan ringa och få hjälp inom ett par timmar det är ju helt otroligt, nu hoppas jag att allt fungerar och att inställningarna inför vintern är okej.

Klockan 14.00 hade ja klipptid så nu är jag nyfriseradoch jag har bestämt att göra en volympermanent i slutet av september. Nu tar jag kväller, skall lämna tillbaka symaskinen och sen göra en tur till Buda med jackan

Riktigt bra väder om än lite kyligt men det har varit skönt. Kl 17.55 +17,3 grader..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar