torsdag 4 augusti 2011

Torsdag

I dag har det verkligen varit stilla på Framnäs, jag har inte sett en människa eller pratat med någon förrän för en liten stund sen då jag var tvungen till apoteket.

Dagen har jag fördrivit med att ta det lugnt, handarbetat, läst, lite handtvätt, plockat och donat lite och så har jag vilat middag en stund. Det är skönt att inte behöva engagera andra människor utan jag vill vara själv ibland.

Jag har druckit eftermiddagskaffe idag och jag tog mej en bit kladdkaka och glass till och det smakade gudomligt, samtidigt lyssnade jag på reprisen av veckans sommarpratare Tina Törner, hon verkar vara en kvinna med bägge fötterna på jorden, duktig värmländska med ett mycket gott ordförråd.

Om det vore lite fart i mej skulle jag plocka ut strykbrädan och strykjärnet och ta i tu med min tvätt, men just nu känns det inte som om jag vill utan det får bli kanske i morgon.

Lika varmt idag också kl 17.00 +25,1 grader.

1 kommentar:

  1. Tycker det låter som en mysig dag, moster. Kaffe och kladdkaka är ju så gott också. Här sitter jag i soffan med en flåsande febrig liten tjej och hoppas vi får sova i natt.

    SvaraRadera