fredag 5 augusti 2011

Fredag

Nu måste jag ärligen erkänna att det ljumma regnet som kommer är efterlängtat. Jag skulle vilja tvåla in mej i en ljuvlig duschtvål och med shampo i håret gå ut och låta vår herre regna bort löddret, men så blir det inte.

Det kändes redan i morse att det var någon väderförändring på gång och rötmånaden håller på. I morse kände jag mej tvungen att rensa i kylskåpet, jag förstår inte varför jag sparar små skvättar och bitar som jag vet inte blir uppätna, men man kastar ju inte mat hur som helst, men efter någon dag blir det i alla fall soppåsen, och soptunnan skall vi inte tala om den luktar fruktansvärt illa. Stackars sopkörare att de inte har gasmask.

Efter att jag handlat idag fick jag för mej att jag skulle åka och köpa mej ett ofärgat nagellack, något som stärker naglarna och det lyckade ju så nu har jag haft manikyr och lackat mina hopplösa naglar.

Jag har gjort färdigt de små virkade gympadojorna, Lotta har broderat små fotbollar som jag sytt på och så har jag lämnat dem hos Evas garner. Nu skall jag försöka börja med ett par dojor till en liten babyflicka i cerise färg med vita detaljer.

Å Bokspegeln har kommit idag. Den tycker jag om, tänk om man kunde köpa alla böcker som är av intresse men det går inte för sej utan jag får lov att sålla och verkligen välje en som intresserar mej.

Ja som sagt det kommer ett efterlängtat regn, hoppas bara att det inte stannar allt för länge utan att solen snart kommer tillbaka, kl 16.30 +17,7 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar