fredag 26 augusti 2011

Fredag

Vilket vackert marknadsväder. Vaknade för en gångs skull utsövd tycker jag. Gick och la mej tidigt och somnade rätt fort och helt plötsligt var klockan 7.30. Skönt.

De vanliga morgonsysslorna avklarade och ut och vattna i växthuset. Nu har tomaterna kommit igång riktigt med sin mognad. Jag plockade av våra höstastrar och var till kyrkogården med. Det är så lugnt och skönt där, ytterst sällan som jag ser någon på vår" avsats.

När jag kom hem har min syster Annica ringt från sin mobil, det visar sej att hon varit hit när jag var borta och hon var redan i Skoga. Det var bara att byta skor och åka efter. Det var rätt mycket folk och varmt och skönt. Vi gick runt och kollade, jag köpte röda soppåsar denna gång, man måste ju förnya sej bakplåtspapper och bullformar och en tunika med en liten jumper, den passade såklart inte utan det får nog bli Lottas om hon vill ha den.

Nu lägger jag sista handen på min kålsoppa som jag började med i gårkväll, salta lite mera, en skvätt sirap kanske och ev nån kopp vatten, bara att stå med en sked och smaka av.

Vädret är vackert och kl 17.40är det 23,3 grader varmt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar