onsdag 24 augusti 2011

Onsdag

Efter att jag sett väderprognosen i går kväll var jag sur på mej själv för att jag inte hade klippt gräset, det skulle ju bli regn. Moln när jag kom upp och blött i gräset, men jag tänkte att jag får klippa lite i taget och det gick bra allt gräs är klippt även om det inte ser så förfärligt vackert ut.

Idag har jag en sån dag då jag tycker att jag skall göra en del, efter att gräset nu är klippt har dammsugaren fått göra sitt och nu är det den tråkiga dammtorkningen kvar men det skall bli av så småningom. Blommorna har fått vatten och lite omvårdnad, om ca 1 ½ månad är det dags att börja plocka mossa och ris att pynta med. Ibland nästan längtar jag efter det men än får vi hoppas att det blir en brittsommar.

Strax är det Skoga Marknad. Jag ha funderat lite på vad jag skall köpa om det är väder så att man kan åka dit. Det blir väl det vanliga, bakplåtspapper, tårtpapper, soppåsar och kanske något helt onyttigt. Jag är nog inte så intresserad för jag går och tittar och ser just ingenting som jag behöver, och inte ser jag folk heller, jag knallar runt i min egen lilla värd ett varv sen är jag nöjd och tycker bara att det är skönt att åka hem.

Jag menar mej att gör kålsoppa till marknaden, men här blir det inga frikadeller i soppan, jag tycker nästan att det är lite äckligt att tugga på denna kokta bulle, däremot kokar jag flästben och låter kålen koka i buljongen och så brukar jag koka ärtsoppa och använder köttet i den.

Nu pratar jag mat så jag blir hungrig, potatis, köttbullar med gräddsås och nykokt lingonsylt blir det.

Molnigt hela dagen med ganska varmt + 18,2 grader kl 17.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar