tisdag 9 augusti 2011

Tisdag

Usch, i morse, eller förmiddag vad man nu vill kalla det så blev jag avslöjad. Undrar om det snart är dags för fullmåne för det gick inte att somna i går kväll, när klockan var ett tände jag lampan och löste korsord och därför blev min morgon senare än vanligt. Jag hade radion på men tyckte ändå att det kom ljud utifrån, och när jag öppnade ytterdörren fick jag se Lotta och hundarna var här, hon höll på att rensa ogräs vid växthuset. Ja jag skyller på endera fullmåne eller att jag kände av att det skulle bli åska.

I alla fall har jag hunnit med det jag tänkt för idag. Jag gjorde mej en sväng för att titta efter kantareller, men där fanns bara några gula blad inte en antydan till kantareller, men det gör inte så mycket för jag har kvar sen fjolåret. Däremot var det trevligt att träffa en bekant som jag nog inte har sett på kanske ett år, det blev prat om hundar och jakt, vargar mm. Jag fortsatte gårdagens planering med insyltning av grönsakerna. Sylta och lägga in i ättikslag tycker jag mycket om att göra och om det funnits västeråsgurkor idag skulle jag ha köpt hem för inläggning.

Åskan mullrar och det har kommit rejäla regnskurar, nu skall jag sätta mej och sprätta, jag skall nämligen byta ett blixtlås i en jacka. Hoppas verkligen att det går bra.


Kl 17.00 skiner solen men det är tunga moln runt omkring +18,9 grader och mullret hörs i fjärran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar