söndag 21 augusti 2011

Söndag
Synd att den här helgen blev en dag kort för mej. I går hade jag sängläge med lite feber och muskelvärk men idag känns det mycket bättre. Jag tog det ganska så lugnt på förmiddagen och pysslade om mej själv lite, duschade, hårtvätt och sen blev det att jag gick i morgonrocken bra länge och satt på altanen och myste med en temugg.

Jag fick ingen present av Lotta o Eilert i fredags för hon orkade inte bära och Eilert jobbade. Jag skulle ju inte ha någon present, men i eftermiddags kom de med bil och bilkärra. Jag fick plattor att lägga som golv i en del av växthuset, jag blev så glad för detta har jag pratat om och nu ligger de där. De har jobbar hårt och nu ligger de på plats Eilert har gjort grovarbetet och Lotta har plockat och pyntat, vi har rensat bort lite växter och nu är det riktigt fräscht. I kvällningen när jag tänder mina ljus skall jag tända ljuskronan i växthuset, det är så fint när det brinner ljus därute.

Jag har skördat en del lök också, de har vuxit så olika men jag tog upp de större så att de får torka, resten klarar sej länge därute. Salladen har blivit förvuxen och den fick kossorna och så är det phylasisen som det blivit guds gåvor av, hoppas att de är nyttiga för de är goda som snask.

Förmiddagen var solig med sen har molnen kommit kl 18.00 +18,4 grader.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar