måndag 22 augusti 2011

Måndag

I dag har jag varit riktigt social, i alla fall i mina ögon sett. Dagen började som vanligt med hämtning av tidningar, frukost och kolla datorn. Påklädning och fylla en tvättmaskin, det är några dagar sen jag tvättade och det fylls snabbt på i tvättkorgen.

Jag har bjudit hit mina grannar Elsie o Gösta på förmiddagskaffe, vilken tur jag hade, jag behöver inte ut och leta mera lingon för jag fick av dem, rensade och klara och så fick jag även en vacker blomma. Lingonen var plockade i Ambjörby så jag får hälsa Ingegerd o Erik ett tack också. Vi hade ett par trevliga timmar tillsammans.

Eftersom jag inte har något speciellt planerat för idag har jag besökt kusin Ove med fru. Jag har inte sett till dem på hela sommaren, men de var sej lika de såg inte en dag äldre ut än sist vi sågs.

Nu har jag satt in en lasagne i ugnen, det blir dagens middag, och Lotta kommer och hämtar mat så hon inte behöver stå vid spisen ikväll.

Efter en mulen morgon är det väckert väder med sol, kl 18.35 +21,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar