måndag 29 augusti 2011

Måndag

I dag känner jag att inspirationen tryter för mej, men tar mej i kragen och ringer Vårdcentralen, jag vill nämligen byta ut min blodtrycksmedicin till någon annan sort eftersom jag tror att jag har fått rethosta av den jag använder och även apotekspersonalen gav mej det rådet. Doktorn tyckte att jag skulle beställa tid för blodtrycksmätning (2 ggr) för att kolla upp om jag ev inte skall behöva den sort jag har eller om den skall bytas ut. Hoppas att det ordnar sej.

Ja, sen blev det till att fylla tvättmaskinen, åka och köpa mera gardiner, hem och hänga tvätt och så börja med gardinerna. När jag sitter och nålar kommer jag på att jag skall sortera tidningar, fick ihop en liten hög till Mari och då var det väl detsamma att åka dit med dem. Där blev det eftermiddagskaffe och när jag åkte hem var vi två i bilen. Sigge var resklar när jag skulle hem så nu ligger han här på soffan och jag tråcklar gardiner.

Som synes har jag inte varit speciellt sugen på att fullfölja det jag börjat med idag, men bättre dagar skall väl komma, latmasken skall väl få ha sin tid den också.

Vädret är ganska varierande, tömde regnmätaren förut och och det har kommit 34 mm sedan lördageftermiddag. Kl 18.15 +14,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar