torsdag 8 november 2012

Torsdag

Jag mådde riktigt bra när jag kom upp i morse och det snöade, jag tycker att det blir så lugnt och rofyllt inom mej. Det behöver inte komma stora drivor med snö men det där lilla som gör att det inte blir så mörkt ute tycker jag om.

I dag fick jag för mej att fortsätta sy en kudde till och så har jag gjort färdig den som jag började med under veckan. Min Bernina och jag trivs så bra tillsammans, resultaten blir ju inte alltid de bästa men då tänker jag att det är hemgjort och skall inte vara helt perfekt. Nu skall jag ta tag i gardintygerna och se hur jag ska göra med dem, de är inköpta för flera år sen och jag kanske inte gillar dem nu, vi får se.

I dag började jag fundera på hur mina dagar skulle vara om jag inte ville läsa, handarbeta eller laga mat, skulle jag vara som en osalig ande och bara driva omkring eller skulle jag bli sittandes och inte bry mej om något eller någon. Tänk om ingen behövde mej, usch så tråkigt det skulle vara, i går förmiddag var jag till Emma en stund och då följde Sigge med mej hem, han fick sej mat och vilade en stund på kökssoffan och därefter ut och leka.

I förmiddags var Elvira in på verandan en sväng hon var bara in i hallen och sen ut till sina kompisar igen,

Vitt på marken, kl 16.40 +0,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar