tisdag 6 november 2012

Tisdag


Både gårdagen och i dag har varit lugna fina dagar för mej. Jag har gått här och plockat och donat. I går sydde jag en kudde och nästade fast spets på, lite stickning och virkning. I dag har jag inte ansträngt mej särskilt mycket men jag har gjort iordning en blus som jag klippt av ärmarna på för länge sen och den blev inte fållad klart men nu är det gjort och jag tror det blev riktigt bra.

Kusin kom hem från sjukhuset i går eftermiddag och nu skulle håret tvättas och rullas upp på spolar så det har jag hjälpt henne med. Eilert lyfte in en karmstol som jag har så hon får prova om en sådan kunde vara bekväm för henne när hon ser på TV. Denna dam har en stark vilja som man inte rubbar på i första taget. Hoppas innerligt att jag inte fått den genen.

Nu börjar strax mitt eftermiddagsprogram på TV. Kl 17.00 0,6 grader och det kommer lite små fjun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar