torsdag 29 november 2012



Äntligen är det torsdagskväll och det mesta av ljusstakar och annan pynt har kommit fram. Det är allt mysigt särskilt när det nu är någon kallgrad och lite vitt damm här och där på marken.

Adventsgranen står här ute på altanen och nu väntar jag på elektrikern som skall komma och montera ett eluttag.  Adventsstaken med ljus och mossa har jag "förlagt", kan inte hitta den så det blev att inhandla en ny, röd denna gång så att jag ser den.

I går bakade jag matbröd, rågkakor och nattlimpor så nu är den grövre bakningen klar, jag ska väl göra några sorters småkakor men det skall inte bli mycket.

Jag har dekorerat mitt bord ute på altanen med mina grå tomtar, de ser nog röda ut på bilden med de är gråklädda med röda luvor. Gasolkaminen tände jag och den gav en skön värme.I köksfönstret har jag som vanligt mina konstgjord julstjärnor jag kan inte ha levande eftersom det drar varmt från elementet så löven torkar bort på bara några dagar.

I morgon blir det att vaska av golven och inta helgmys. Kl. 19.05 -3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar