onsdag 21 november 2012

Onsdag

Gråvädret fortsätter ser det ut för och idag blir det nog ingen promenad för mej. I går var jag ute och stavgick i 45 minuter och det kändes skönt. På hemvägen var Siv ute och ropade in mej en stund. Det här vädret gör att jag har inte någon större lust att göra något utan det blir vardagssysslor och småplock. Jag plockade några kvistar av lärkträd igår och köpte mej vit färg i sprayburk så nu skall det bli att måla kvistarna med först får de lov att torka lite och så ska de fixas till lika, ska jag göra med alkottar.


I dag var det kusins dag, permanent och hårrullning var dagens uppdrag och tillsammans med kaffedrickande och lite plock med det ena och det andra så bar tiden iväg och jag var där drygt 3 timmar.

Trevligare blev det i eftermiddags för jag blev bjuden till grannfruns symöte, en liten stunds handarbete, smörgåstårta, dricka, kaffe och tårta så här har det inte varit någon matlagning idag men det spelar ingen roll för vi hade trevligt och mätta blev vi.

Sammanfattningsvis så har jag bara ätit frukost, duschat och bäddat sängen här hemma, dagen har inte varit tråkig och nu skall jag fortsätta med min lilla tröja och så väntar jag på "Bonde söker fru".

Kl 18.20 + 6 grader och det är kolsvart ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar