måndag 12 november 2012

Måndag


Gårdagen var så mörk och tråkig så det är inte mycket att orda om. Men jag var till familjen Pettergård en stund och fick träffaAdam som jag inte sett på länge, en sväng till Lotta o Eilert med bakelser och sen var dagen nästan slut, det började bli mörkt i alla fall.

Men så underbart att vakna upp till en solig dag och jag som låg alldeles för länge. Frukost som vanligt och mina vänner, motion för mej har varit mycket dåligt under hela sommaren och hösten men idag kände jag för en promenad. Klädde mej och tog gåstavarna och gick så jag blev riktigt varm, helt underbart. När jag gick efter Hamravägen kom de här sura tankarna om Hagfors Kommun som släckte ned gatubelysningen här förra vintern.

Detta sitter som en tagg i bröstet, hur folket här slet med dålig ekonomi för flera, lyckades med handkraft och egna pengar ordnade så att det blev belysning här, Kommunen fick dumt nog ta över belysningen som har fungerat tills det blev dålig ekonomi och gatubelysningar släcktes ner. Promenaden blev som när jag klipper gräs, många tankar och funderingar så när jag kom hem kunde jag inte låta bli att skriva insändare i både NWT och VF om vad jag tycker, de kommer säkert inte att publiceras men jag fick i alla fall lätta på trycket.

Nu börjar Grey´s Amatomy strax, jag skall montera ihop en tröja och virka en liten kant, Sommarpratarna vill jag inte missa och då kommer nya stickningen fram. Ha en fin kväll.

Kl 17.00 -1,0 grader




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar