söndag 4 november 2012

Söndag


Mulet och grått även denna förmiddag men fram på förmiddagen började det ljusna lite, Jag drog på mej gummistövlarna och drog iväg till skogs för att hämta lite ris till fågelbordet och tänk er att den blå himlen visade sej och det var snudd på att solen kom fram.

När jag kom hem plockade jag fram stolparna och klädde med gran- och tallris och ställde på den lilla stugan fylld med solrosfrön och jag hann inte mer än till trappen förrän första mesen var där så nu kan de små fåglarna smaska på frön och hackspetten har redan provsmakat späcket.

En ny tur till skogen för att ta en gran, den var ganska liten och spinkig när jag kom hem med den men den får duga. Jag fick i alla fall en fin naturupplevelse, 3 älgar en familj, jag hade kameran med mej men de sprang så jag kunde inte fotografera.

Jag var bjuden på middag hos Lotta o Eilert så nu är jag så belåten, jag har fått någon timmes frisk luft och mat alldeles gratis.

Nu tror jag visst att temperaturen faller för kl 18.50 + 1,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar