fredag 23 november 2012

Fredag


Äntligen lite ljusare på morgonen, hela dagen har ju varit riktigt fin och man har sett att det finns en liten sol långt, långt bort. Det va r som vanligt lite trögt innan jag kom igång. Dammsugare och dammtrasa den här helgen men till 1:a advent skall jag göra mej lite mer noggrann. Det ska bli roligt att ta fram ljusstakarna och börja pynta lite.

I går var Siv, Berit´och jag på 11-kaffe i Församlingshemmet. Där var två ungdomar från Älvstrandsgymnasiet som berättade och visade bilder från sitt volontärarbete i Zambia. Fantastiskt duktiga och fina ungdomar som nog har fått se mycket både fina saker men också mycket elände.

När jag kom hem tog jag mej i kragen och städade under diskbänken, jag har en förmåga att ha det riktigt skräpigt i detta utrymme och dessutom har jag vält en diskmedelsflaska så det har runnit ut lite,  det blev ett skapligt lödder. Resten av dagen gick i lättjans tecken kan jag villigt erkänna.

 I eftermiddag har jag bakat en mjuk pepparkaka med mandelmjöl och potatismjöl i stället för vete, kul att prova på något nytt och så luktar det kryddor så gott.

Hagforts Kommun har ju svarat på min insändare i VF angående gatubelysningen, jag trodde inte att de skulle svara så jag har förberett mej på ett telefonsamtal, den fråga ja ställde fick jag inget svar på men en historia mellan Kommunen och Vägverket kom ju fram, nu får vi se hur fortsättningen blir för jag tror väl att nu måste vi hjälpas åt på något vis, stryka de styrande medhårs och hoppas att man kan få de uppgifter som behövs.

En ganska bra dag, lilla Elvira har tittat in en sväng och nu blir det lugnt i stugan. Kl 16.45 +4,9 grader. Oj se tâlträngd jä va idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar