måndag 19 november 2012

Måndag


Ytterligare en grå dag och det blev inte som i går att solen tittade fram på eftermiddagen. Som sagt, Sigge var ju här igår och när han kom var jag klädd i morgonrock och tänkte nästa gå så hela dagen, men solen kom fram och jag klädde mej och vi åkte till skogen. Det var så fint, vi lekte med pinnar och helt plötsligt kom jag på att jag hade sekatör och sopsäck med mej så jag tog granris till mina grannar som inte kommit iväg till skogen och korgen fyllde jag med mossa så nu får deras rosor ris över sej och adventsstaken får mossa.

I dag har jag tvättat, så bra vi har det, lägga tvätten i maskinen, klä sej och ta en promenad. Tvätten var klar för att hänga upp när jag kom hem. Ja sen har dagen rullat på och nu har jag nyss sett mitt favoritprogram på TV, strax börjar Fråga doktor och senare Sommarpratarna så det är fullt upp. Min almanacka börjar fyllas upp och det verkar vara något varje dag. I morgon födelsedagskalas, ev en permanent på kusin på onsdag och så är det förmiddagskaffe på Församlingshemmet torsdag, får se hur det blir men behöver göra en tur till Torsby också. Det är snärjigt att vara pensionär.

Mulet hela dagen och nu regnar det, kl 18.20 +3,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar