tisdag 27 november 2012

Tisdag

I morse kom äntligen den här känslan att jag skulle kunna tänka mej att baka lite. Efter de vanliga morgonsysslorna började jag plocka fram jäst och mjöl, sen fyllde jag en tvättmaskin för jag var inte till 100% säker, men varför inte, jag plockade fram assistenten och gjorde deg, först till 2 st adventskransar och därefter blev det vanligt bullbak.Uuu så skönt att detta är gjort, kanhända att det blir matbrödsbak i morgon, rågkakor och nattlimpa har jag planerat.

Funderar på om det var de små snöflingorna som fick igång med i dag, jag tyckte nästan att det var lite julmys med värmeljusen tända och saffransdoft i näsan.

I går bestämde jag mej för att försöka få tag på några kvistar av al med kottar och hängen och det lyckades tillslut och inte alls långt hemifrån, nu får vi se vad jag ska göra med dem.

Jag är så tacksam att jag fått hem en gran till altanen och nu väntar jag på elektrikern som ska komma och montera en kontakt åt mej.Ljusstakarna och adventsstjärnan har jag hämtat fram idag och jag hoppas att alla lampor fungerar.

Om en stund kommer ju min eftermiddagsserie på TV och stickningen är förstås med.

Mulet lite snöflingor 0ch kl 16.50 +1 grad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar