torsdag 1 november 2012

Torsdag


Grått och tråkigt väder som det varit de senast dagarna. Städat över lite, tvättat lite kläder. 

En tur till Torsby blev det idag för att uträtta några ärenden och ett besök på sjukhuset, kusin blev nämligen inlagd där igår så jag tittade upp till henne.

Eftermiddagskaffe hos syster Annica och Mats och i dag har jag ätit årets sista semla. Det är nämligen kvällsöppet i Torsby och det såldes semlor. Deras granne Håkan kom dit och drack sin månadsranson av kaffe och så hade han ett litet uppträdande för oss, han tolkade Evert Taubes Huldas Karin som han trodde att det skulle vara i nutid, han sjöng och spelade och instrumentet var blixtlåset i gylfen på blåbyxorna.. Han är en riktigt kul typ.

När jag kom hem fick jag besök av min svägerska och sen har det varit en del telefonsamtal men nu skall jag ta kväller ta med en temugg och kanske en liten liten chokladbit.

Regnar rejält, snön är borta och kl 20.25 +4,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar