lördag 3 november 2012

Lördag


Jag har nyss kommit hem från kyrkogården. Det är så vackert att det inte går att beskriva, och så mycket folk som går och tänder för sina kära. Egentligen hade jag tänkt mej att gå till kyrkan nu i kväll men jag ångrade mej trots att det är så fint med kyrkokören och ljuständningen känner jag att det blir för känslosamt för mej. Jag tänder mina ljus härhemma som jag gör varje kväll det blir lugnast så.

I går kväll undrade Lotta om jag skulle följa me till Gustavsfors på julmarknad, men se det kom alldeles för hastigt på så jag skulle sova på saken och när jag hat legat vaken halva natten har jag bestämt mej för att stanna hemma. Vid lunchtid kom mitt dåliga samvete smygandes för kusin, hon ligger fortfarande kvar på sjukhuset och skulle inte få något besök idag.Jag startade min lilla röda pärla och åkte i väg, först till Toria för lunch och sen in och köpa deodorant och choklad till sjuklingen.

I går var dagen sisådär, efter strömavbrott på torsdageftermiddagen startade inte jordvärmen igen så det var ganska ruggigt hela dagen igår, et tar ganska lång tid att värma upp allt och inte förrän fram på förmiddagen idag var det som vanligt. Gårdagens eftermiddag gick åt till att handla och så tittade jag in hos Pettergårds där bjöds jag på kaffe och brylépudding. Kära Sigge har inte sett mej på över en vecka och hans översvallande kärvänlighet visste inga gränser. Det är pusskalas på hög nivå när vi träffas.

Nu är det mörkt ute,kl 18.05 + 4,5 grader.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar