söndag 25 november 2012

Söndag


Ja nu är vecka 47 över och nu är det bara fyra veckor kvar till jul. Jag kunde inte låta bli att pynta lite i en ljuslykta, jag har köpt preparerad mossa och så satte jag in ett par tomtar och lite annat pynt. Det är ju konstigt att man vill så gärna plocka fram julsakerna och allt annat som hör julen till, lika lätt tröttnar man när helgerna är över och det känns bra att plocka bort allt. 

Nu får vi se hur det går, jag har alla ingredienser hemma för att baka inför julen till och med färsk jäst, det brukar jag inte köpa för jag har så svårt att bestämma mej när jag ska baka så då passar pulverjästen bättre. Tankarna på bak har börjat komma så man vet inte när lusten faller på, hoppas på denna vecka.

Ljusstakarna ska plockas fram och kolla så att allt lyser, en ny julgransfot till altanen behöver jag för den gamla var trasig, och så var det fråga om gran eller tall därute. Kanske jag skulle köpa en konstgjord gran så kommer man ifrån bekymret med att få hem någon.

I dag har jag sprayat över kvistarna från lärkträd, hittills är de inte kritvita för jag tycker på något vis att det är finare om det bryter igenom med den naturliga färgen och mossan som finns.Ska kolla i morgon hur det ser ut när de kommer i kruk och det kanske är lite ljusare.

Mulet väder hela helgen kl 18.25 -0,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar