torsdag 18 augusti 2011

Torsdag





I dag har jag haft en pysseldag bara gått och plockat både ute och inne. Det är skönt med en liten fridag när inget pockar på eller att jag bestämt något.





I går kväll gjorde jag en mjuk pepparkaka och det doftade nästa lite jul och så kom gurkorna i sin ättikslag, jag kände mej lite rik när jag tittade på mina burkar, pengamässigt är det kanske ingen förtjänst men det är känslan som jag räknar.





Tänk att jultidningsförsäljningen redan har kommit igång, jag måste erkänna att jag tycker inte att det är roligt att se dessa förhoppningfulla ungar som stressar omkring för att försöka vara först. Jag har köpt av barnen i släkten och av grannbarnen men nu är de flesta för gamla och några för unga så nu tror jag att jag avstår att köpa. Men jag tycker ju synd om försäljarna som hoppas att få sälja mycket och få sina premier.





Jag har hundsällskap just nu. Sigge är här för hans husse har lagt nät i skorstenen på timmerstugan och så har han klippt gräs i kanterna där jag inte törs köra. Tack för hjälpen Fredrik Nu har vi druckit eftermiddagskaffe och sen skall jag rensa mina "kröser".





Mest fin väder men en litek skur har det kommit, kl 18.45 +21,1 grader.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar