söndag 28 augusti 2011

Söndag

Mulet och grått men det gör ingenting för Sigge Pettergård är hos mej. Jag satt i mitt arbetsrum och sydde och helt plötsligt är han borta, det visade sej att han smugit in i sovrummet och låg utsträck i min säng. Han såg lite skamsen ut men här hos mej är det okej.

Jag har haft kaffebesök och det var ju trevligt och nu håller jag på att sy. Jag har fållat gardinlängden i sidorna och så måste jag köpa en längd till för det blir för smala gardiner om jag skall dela på tyget. Jag har även överstigit taket på mitt onödigasakerkonto. Jag har köpt mej en fönsterlampa i något liknande String Design och två svarta mattor så nu skall jag försöka höststäda i sovrummet, sätta upp nya gardiner, lägga på ett nytt överkast och så nya mattor, jag behöver något nytt för att komma igång med städningen.

Eftermiddagen kommer jag att ägna symaskinen och så Sigge förstås. Jag fortsätter med mina grytlappar och när jag sitter och petar och nålar skenar min fantasi iväg så nu får jag försöka skaffa tyg till förkläden också. Det blir alls inte billigare att sitta och sy sånt här men det är känslan att välja tyger och att ha tillverkat själv som jag njuter av.

Mulet i bland och regn ibland, just nu sol och lite blåst kl 16.50 +17,3 grader.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar