tisdag 2 augusti 2011

Tisdag

Hittills i dag har jag hållit mej hemma på tomten. Tidig förmiddag sa skåningarna och jag hej då för denna gång. Hoppas att de dyker upp igen under hösten, man vet aldrig. Tomt blev det när de åkte.

Det blev till att ta itu med gräsmattorna. Det dröjer ca 4 timmar för mej men då har jag en liten rast. Ett riktigt trevligt avbrott blev det idag när det kom en liten jänta hit, å Marianne i Solhag, det var så roligt att de kom utan förvarning, men de var så förmätna så jag fick inte bjuda dem på något, men de hade lotter med sej som jag köpte av. Riktigt, riktigt roligt var de att ses. Underligt att det skall vara så långt emellan man träffas och ändå bor så nära, men det måste vi ändra på.

Nu är ialla fall gräset klippt och jag är jättevarm. Det får bli en dusch och en fikastund i skuggan boken jag läser är en pocket som nu är i två delar, kanske den stått med ryggen mot solen sedan den kom ut 1990 så den är alldeles uttorkat.

Undrar om jag är nästan ensam högst upp på Framnäs för danskarna norr om mej kommer och bilen ser så fullastad ut så de kanske är på hemväg de också. Det är allt lite vemodigt när den grå vardagen kommer tillbaka, hoppas att det fina vädret består men det behöver inte vara så fruktansvärt varmt, jag längtar efter normala temperaturer, men visst är det skönt med de fina kvällarna.

Soligt och varmt även denna dag kl 16.50 + 29,8 grader, vore inte dumt med en liten regnskur som fräschade upp luften lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar