onsdag 3 augusti 2011

Onsdag

När jag kommit i gång i morse slängde jag ut alla mattor, de har inte fått luft på sej på många veckor utan jag har slarvat mej fram med dammsugaren. Nu skall det bli andra ordningar. När jag går här och städar går mina tankar till när jag var liten. På den tiden var lördagarna städdag, jag minns när jag kom hem från skolan och det var rent och fint och det luktade såpa. Sen när jag blev äldre var det fredagarna som det skulle städas. I medelåldern var det allt bra skönt att komma hem från jobbet och det var städat och klart inför helgen så då blev det torsdagar som städningen skedde. Nu har jag blivit så gammal så nu finns det inte några städdagar för mej utan det får bli när som helst.

Efter lunch kom Lotta och vi kom överens om att åka till Solberg och skörda lite squash och sockerärtor som hon har odlat där. Riktigt bra skörd, jag kan nog sylta in en omgång i morgon. På hemvägen stannade vi vid rastplatsen vid Grängen och doppade fötterna, ja en liten bit upp på smalbenen blev det och om vi haft baddräkter med kanske att det blivit ett dopp. När vi ändå var ute och åkte var vi till kyrkogården och vattnade.

Väl hemkomna sitter jag nu nyduschat ute på altanen och skriver, sen skall jag läsa färdig min bok och kanske virka lite.

Vädermässigt blåser det upp lite till kanske en regnskur, det ser så ut när jag tillar mot Bastersberg. Det har svalnat av och just nu är det 23,3 grader kl. 17.10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar