söndag 14 augusti 2011

Söndag

Å så skönt, ja har sovit i stort sett hela natten utan att vara vaken och titta på klockan, och jag kände mej riktigt utvilad. Skönt.

Jag har fått ett litet problem, jag tror att jag fått en vagel vid höger öga, det har kliat i flera dagar och tårarna har runnit och nu känner jag att det är en liten vagel det är så irriterande men bör gå över på några dagar.

Siv G ringde och bjöd på förmiddagskaffe, hon har ju varit till Stockholm och det fanns en hel del att prata om. Jag var hem och bytte kläder och åkte till Stakberg, Lotta Eilert, Karin Åslund och Sven Sandberg var där med sina hundar och de har lagt blodspår. De var nästan klara när jag kom men jag fick i alla fall träffa hundarna, det var ju viktigast. Nu är jag hemma och skall snart bort igen. Nu är det födelsedagskalas på Häggvägen kl 17.00.


Som jag alltid har gjort på söndagseftermiddagar funderar jag på hur nästa vecka skall bli. Än har jag inte skrivit in något speciellt för kommande vecka, men jag såg mogna lingon som jag skulle kunna plocka när jag tog en "liten" promenad i skogen, jag har ju planerat att göra lite sylt och så skall jag frysa in bär för jag har recept på en kaka som bakas i långpannan som det skall vara råa lingon på. Det är gott med både sött och lite surtt.

Soligt på morgonen men molnen kom och det blåser lite kl 16.15 +14,5 grader.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar