måndag 15 augusti 2011

Måndag.

Idag känns det som om jag är på gång med att börja sy grytlappar och jag har varit in till Kyrkheden och inhandlat kantband. Jag tycker att vädret passar för att sy lite. Men, innan jag sätter igång symaskinen trotsar jag vädret och ger mej iväg ut i skogen för att plocka de lingonen som jag såg igår. Jag trodde väl att jag var den enda människan som går frivilligt på bärplockning i regnvädret men icke, när jag står där och plockar mina bär kommer två tyska kvinnor med svampkorg.

Nu har jag börjat klippa till grytlappar och mellanlägg så nu skall det bli sömma av ibland är det riktigt roligt, senare i kväll blir det nog fortsättning på strumpstickningen.

När jag var ute i växthuset idag och plockade av tomater var det nästan så att jag skulle ha velat tända ett ljus därute och sätta mej i stolen och njuta av smattret av regn på taket, det var riktigt mysigt, nu blev det inte något tänt ljus för jag iddes inte gå in efter något.

Tända ljus har jag däremot inne, ute regnar det men jag tycker att det är ovanligt varmt för kl 17.55 är det + 18,9 grader på min altan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar