tisdag 23 augusti 2011

Tisdag

Vilken vacker morgon det var, frisk luft, dimma kom upp ur sjöarna och solen sken så vackert på lilla Framnäs. så kan det vara på höstarna och då är det ofta grått på Kyrkheden när man kommer dit, men det kan vara tvärtom också.

Förmiddagen har också varit fin med mycket sol och vindstilla, det är både vackert och på något vis vemodigt. Jag har plockat en del runt omkring mej, först blev det att vattna både i växthuset och på verandan för jag glömde faktiskt av det igår men jag tror väl att det har klarat sej ändå. Och jag har kokat lingonsylt, det blev en riktigt fast och fin sylt så nu är vinterförrådet fyllt med denna vara, nu är det väl bara syltning av tomater kvar.

Jag har fått bokpaket idag så nu har jag något att fördriva tiden med när inte sömnen vill infinna sej men igår kväll somnade jag ganska fort.

Nu ser det ut att mulna på så det är väl dags att plocka in sängkläderna innan det börjar regna. Kl 17.30 +19,9 grader.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar