onsdag 10 augusti 2011

Onsdag

I dag är det verkligen blött, tyckte när jag var ute för en stund sen att det kommit 20 mm regn. Det skall väl vara såna här dagar ockå men de är lite tråkiga.

I går kväll stickade jag klar den lilla babymössan och kängorna är klara, det blev riktigt sött, under dagen har jag hållit på och petat upp sömmarna till blixtlåset i Markus jacka och de var många så nu har jag tråcklat fast det nya och hoppas att det går bra när jag skall göra maskinsömmarna.

Stackars Emma med kompisar som skulle ut och grilla i kväll i detta väder men hon har sett på Yr.no och var helt säker på att regnet skulle sluta kl 18.00. Jag har kört henne till Ämtbjörk och vi får hoppas att det finns annat att göra om regnet fortsätter. Sigge var ju med som sällskap och när vi kom hem bjöd Mari på kaffe.

Nu tror jag att dammsugaren skall få göra rätt för sej, märkligt att det blir skräpigt och dammigt fast man är ensam, blommorna behöver vatten och en liten översyn och så skall jag väl dammtorka vilket jag tycker är tråkigt.

Men, jag har tänt mina ljus som ger mej lugn och ro, jag mår bra av de små ljusglimtarna som värmeljusen ger.

I morgon måste jag fräscha till mej och försöka komma ur joggingbyxor och bylsig jumper för jag skall nämligen till Cornelia och klippa mej, och nu börjar jag få lite längre hår och det känns bra.

Regn hela dagen och + 13,2 grader kl 17.25.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar