tisdag 30 augusti 2011

Tisdag

Idag kom den! Första skriftliga påminnelsen för min obetalda faktura till Hittaföretagen.se som även bytt namn till Hittaföretagen.com. Första påminnelsen fick jag genom telefon från företaget men nu verkar karusellen vara igång med hot om inkasso och kronofogden. Intressant att se hur fortsättningen blir, jag kommer inte att göra någon åtgärd och litar på att polisanmälan eller annan myndighet skall få stopp på eländet.

För övrigt har det inte hänt något speciellt idag, symaskinen är i gång och jag har mina funderingar kring tygkassen som jag fick av min syster. Något skall jag väl kunna hitta på.
Lugnt och fridfullt är det runt omkring mej, men stundstals tänker jag på de varningar som kommer på FB om en bil med litauer som skall vara efterlyst, tydligen handlar det om att köpa eller sälja verktyg. Det blir att se till att man har låst omkring sej.

Jag har suttit ute på balkongen och för ovanlighetens skull druckit kaffe. Varmt och skönt i solen med kaffemuggen och veckans Året Runt Vädret har varit lite bättre idag men det lyckades komma en regnskur strax efter lunch, kl 17.40 +17,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar