torsdag 7 mars 2013

Tosdag


Helt fantastiskt, nu har ännu en vecka gått och fint har det varit och inte har jag lust att göra något nyttigt men fullt upp ändå hela veckan. I går var jag bjuden till grannfrun på symöte, det är några damer som träffas och har symöte varannan vecka, så värst mycket handarbete blev det inte men mycket prat och M hade gjort jättegoda pajer och därefter kaffe och tårta.Trevligt att träffas men jag vill inte binda upp mej med någonting och jag vill inte ha några måsten över mej utan bestämma över hur jag vill ha dagen. Under arbetslivet var det alltid "måsten", möten, hembesök, utbildningar i legio så nu känns det skönt att få bestämma själv om jag vill delta i något eller inte.

Idag skulle vi har varit på sopplunch men den ena efter den andra ändrade sej och tillslut så satt jag och grannfrun och åt upp pajerna från i går och jag tror de smakade ännu bättre idag.

I morgon förmiddag ska jag på begravning, en väninnas käre vän har gått bort och jag och en annan väninna ska följa med henne till kyrkan.

Helgen intar jag i morgon eftermiddag, ska försöka njuta av lördag och söndag, olästa böcker ligger och jag har inte tänkt göra något speciellt.

Vädret kan vi inte klaga på för solen har ju tittat fram nästan varje dag, nu ska jag plantera ett blomskott som jag fått en "springpojke" ska det bli om jag lyckas. Det växer bra i mina sålådor och snart ska tomat- och pelargonplantor flyttas till större krukor. Kl 16.30 +1,4 grader, det ska ju bli kallare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar