söndag 24 mars 2013

Söndag


Nu börjar jag att bli för gammal och kräsen, tävlingsprogram på bästa sändningstid både fredag och lördag tycker jag blir i mesta laget. Fredagens Skavlan var ju bra men jag är ju en riktig torrboll för jag gillar inte komiker, jag blir i alla fall stressad av deras framförande. Lördagsunderhållningen i går kväll med barnen är ju trevligt med jag tycker det blir tradigt när det sänds år efter år, men vilken tur att Grays Anatomy började tillbaka i eftermiddags, den serien gillar jag.

Jag ska sluta klaga nu och tala om hur glad jag är att solen värmer upp oss, vilka 2 ljuvliga dagar det har varit. I förmiddags var jag till grannfrun Marianne och där blev det frasvåfflor med jordgubbssylt och grädde och flera sorters kakor, onödigt med riktigt gott. När jag kom hem sken solen så fint så jag öppnade altandörren, plockade fram korgstolen till öppningen och där satt jag och stornjöt. Det är allt underbart med ljuset och solens värme.

Någon större påskstädning ska det då inte bli här, enklast tänkbara, jag kan aldrig tro att det kommer någon storfrämmande hit så det får duga med en vanlig putsning. Jag har ju påskägg som skall fyllas med godis uti fall att det kommer någon påskkärring, kommer det ingen äter jag väl upp det själv.

Måste berätta att grannarna Westlunds Lantbruksprodukter, de som har det mest arbetsamt av oss alla här på Framnäs, anordnade fisketävling nere på sjön i går och enligt Lotta var det mycket trevligt, en eloge till dessa människor som orkar vara i farten och anordna trevligheter mitt uppe i kalvningstider.

Nu tar jag min lilla stickning och ska sätta mej och se vad som hänt ute i världen och så blir det väl Mästarnas mästare. Kl 19.15 -3,5 grader. Ha en riktigt go söndagskväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar