lördag 30 mars 2013

Påskafton


Nu är jag hemkommen efter att vi varit på Värdshuset Pilgrimen och ätit påskbuffé, alltid lika gått. Märkligt att man kan sitta i nästan två timmar och tugga och äta, det är ju helt fantastiskt, å på detta kaffe och tårta men nu är jag mätt.

Jag har haft besök av påskklädda barn, de åkte buss, de senaste åren har det varit glest med besöken men nu växer ju en ny generation upp och det är alltid lika roligt när de kommer, synd bara att jag glömde fotografera dem. Vad roligt det ska vara att få gå omkring med sin korg och få byta ett påskbrev mot lite godis.

I förmiddags var jag till kyrkogården med påskliljor och ljus, där var det så mycket snö och riktigt kallt så blommorna kommer säkert att frysa inatt men det gör inte så mycket för ljusen hoppas jag brinner några dygn och själva känslan av att ha varit dit gör det lugnare i sinnet.

Nu ser jag fram mot en lugn och fin kväll tillsammans med TV:n, handarbete och böcker, jag kan göra det som faller mej in.

Solen skiner och klockan 17.20 +2,5 grader. Hoppas att vi alla får en fin kväll och så undrar jag om det kan synas några raketer på himlen ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar