lördag 16 mars 2013

Lördag


När vovven Elvira kommer på besök, om än bara för några minuter, så händer det nästan alltid något särskilt. Hon är lätt som en fjäder och når överallt. I dag var hon först i min handarbetskorg och hämtade ett garnnystan och en sax, och helt plötsligt så var hon borta igen, jag mötte henne i sovrumsdörren och jag kom genast på att jag hade en ½ insomningstablett på sängbordet, ja den var ju naturligtvis borta, Lotta lyckades få ut några små bitar. Det blev ju telefonsamtal till Giftinformation som berättade hur det kunde påverka henne, jag tror att hon klarar detta fint.  Hon har varit ute och tränat, fick sej mat och vatten här så hon kanske sover en liten stund.

Gårdagen ägnade jag till vardagsrummet, ut med mattor och tvättade fönster och satte upp andra gardiner. När jag satte mej vid TV:n i går kväll tyckte jag att det var nästan lite kyligt med nytvättat golv och vädrade mattor.

Jag hade lite tur igår, när jag ändå skulle städa tyckte jag att det var lite solkigt i plyschsoffan så jag borstade och dammsög den riktigt, jag visste att jag hade en flaska som det stod matt, super på, jag var säker på att det var skumtvätt till mattor och tyger men jag skulle läsa vad som stod på burken och det visade sej vara vit sprayfärg så det blev ett besök hos färghandlaren för inköp av skumtvätt.

Nu ska jag ta kväller, lösa lite korsord, sticka en stund under tiden jag ser på TV, helt enkelt ha en lugn och skön kväll. Ha det bra alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar