torsdag 28 mars 2013

Skärtorsdag


I går var vi ju mitt uppe i Stilla veckan och så var det då här hos mej. Vovven Bosse kom tidigt i går morse och vi umgicks rejält hela dagen, Bosse tyckte att det var fint att ligga i solen ute på altanen så jag la ut en pläd och kudde till honom och jag tror att han gillade det, han solade och jag läste och njöt  å så tog vi oss små promenader.

I förmiddags när solen började bli varm bestämde jag mej för att dammsuga och tvätta bilen, jag blev erbjuden hjälp med biltvätten av Fredrik men visst kunde jag göra det själv så det blev att inhandla avfettningsmedel och tvättsvamp. Det gick riktigt bra, jag har ju inte varit van att sköta bilrengöring så det blir ju inte perfekt kan jag lugnt säja men Lotta tyckte att det var stor skillnad.

Dammsugaren har fått jobba både ute och inne idag men nu får det bli helgfrid i stugan. Som vanligt tänder jag mina ljuslyktor trots att solen fortfarande skiner och nu ska jag fundera över om jag ska sätta påskliljorna som ska till kyrkogården i vatten i dag eller i morgon, jag vill att de ska vara fina tills på påskafton.

Det är allt en fin årstid vi går till mötes, solen skiner och man känner att våren är på gång, vi satt ute på altanen och drack kaffe för en stund sen och då var det både trädkrypare och domherrar på fågelbordet.

Glad Påsk alla som läser mina vardagshändelser och tack för att ni tittar in hos mej.

Klockan 18.00 solsken och +3,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar