måndag 18 mars 2013

Måndag


I dag har jag gjort något som jag gör bara en gång om året, mina små plantor har fått eget boende och tagetesen är gallrad, nu är det bara att vattna och binda upp tomaterna, invänta värmen för utplantering. Det är både intressant och roligt.

Helgen har varit lugn förutom Elviras intag av sömnmedel men hon klarade detta utan större problem och i går förmiddag var jag bjuden på kaffe och bakelse och då var hon då precis som vanligt, vi funderade å om hon skulle kunna bli en bra knarkhund.

Jag har började sticka Prinsessan Estelles luvtröja i naturvitt garn, hoppas att det blir bra och vem som ska ha den är skrivet i stjärnorna. Jag har lite funderingar över vad jag ska göra med mina små tröjor som jag har hängandes ute i Boa, det är ju många barn som behöver varma tröjor, jag får ju höra mej för om det finns barn på flyktingförläggningen här eller så får jag lämna till någon hjälporganisation.

Nu ska jag gå ut till Boa och köpa knappar till en liten tröja.

Klockan 17.10 -3,1 grader och snålblåst tur att det inte är så mycket snö för jag ser att det yr ute på gärderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar