fredag 22 mars 2013

fredag


I går kväll gick jag till sängs med riktigt dåligt samvete. Jag har lovat kusin att hon skulle få påskris av mej så jag var ute i går förmiddag och plockade ris. Jag hade klipptid i går och då passade jag på att ta med mej riset till henne. Hon sa direkt jag kom in att "ser du så bedrövlig jag är i hår" och då kom den stygga Birgitta fram och sa att det ser nog bättre ut om du kammar dej. Usch och fy på mej, jag såg ju att hon behövde tvätta och rulla håret men just då kändes det som att jag ville inte. Men vid lunchtid i dag har jag varit hos henne och nu är hon nytvättat och håret rullat på spolar.

Jag har ju i alla tider varit riktigt kortklippt men tack vare goa Cornelia på Johannas Hårstudio har hon hjälp och stöttat mej att låta håret växa ner och bli ungefär jämnlångt och jag trivs riktigt bra med det, jag är inte så där noga med riktiga frisyrer för det har jag inte tålamod med och inte handlag heller.

Jag fick främmande tidigt idag, syster Annica skulle komma på förmiddagen men hon var här innan jag kommit ur sängen,förargligt att bli påkommen så för klockar var nio, så vår frukost bestod av kaffe och semla, hoppas att magen tyckte att det var bra för jag dricker nästan aldrig kaffe på morgonen.

Fredagkvällen blir väl som vanligt, TV, stickning och korsord i DN. Ute är det fortfarande kalla vindar och klocka 16.35 -5,4 grader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar