lördag 2 mars 2013

Lördag


Underbart med solsken i stort sett hela veckan, ja blåst har det ju gjort de senaste dagarna med så underbart att det är ljust.

Gårdagen flöt på, först blev det lite städa av på förmiddagen, sen var det kusins telefon som inte fungerat på hela veckan trots felanmälan så det blev ett samtal till kundtjänst och fick besked om att det inte var något fel på ledningarna så det var till slut så enkelt, att dra ut jacken, vänta 2 minuter och sätta i jacken i den ordning de togs ur, och det fungerade. Kusins hår var nytvättat när jag kom dit och asken med rullarna stod framme så det var bara att rulla på.

När jag handlade i går köpte jag vita och rosa tulpaner så jag blandade och tog hälften med mej till Lotta  och vi pratade på ett bra tag och drack kaffe såklart.

I förmiddags kom Sigge, han hade sin säng med sej, det ska allt bli roligt att se om han lägger sej i den, jag tror nog att han blir liggandes i knävecken på mej som han brukar.

Nu har jag plockat bort den röda duken ute på altanen och lagt på den gamla slitna, fastlagsriset sattes i kruka och vi dekorerade Sigge och jag, stenar lades i den större ljuslyktan och så fick några små kycklingar flytta in där. När jag höll på där ute kom världens skur men det gick över ganska fort så när solen kom fram blev det riktigt skönt igen.

Det har ju varit realisation här i Boa idag och det har varit trafik ute i vägen här, roligty när man ser lite rörelse och det blev en garnpåse för mej också.

Nu är det kväller, korsordet i NWT är löst, nu får vi se vad kvällen har att ge. Klockan 18.30 +3,8 grader, kanske att vi kan tro att våren snart är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar