torsdag 27 september 2012

Torsdag


I dag kunde jag inte hålla mej längre, jag köpte mej en rödrosa och en vit ljung. Nu har jag planterat dessa i min kopparkittel men det saknas något kanske någon slags mossa eller en växt till, jag har inte bestämt mej.

Som sagt, nu har mattan blivit inlagd på verandan och nu tror jag att jag kallar det för uterum. Jag är så glad för det här och nu i eftermiddag/kvällningen har jag haft folk här och vi har suttit ute och druckit kaffe och jag tror inte att de frös. Nu har jag tänt ljus därute och det blir lite mysig.

Tisdag och onsdag har det väl inte varit något särskilt utan bara vanliga grå dagar, regnet har ju forsat stundtals men nu på eftermiddagen tittade solen fram och genast blir humöret bättre och min täppta näsa kändes lite mer öppen men än tror jag inte att förkylningen är över för hos mej brukar det ta tid innan jag blir bra.

Ljuslyktorna inomhus är också tända, jag tycker att det är en fin kvällning med folk ute i "Boa", jag själv med min stickning och eventuellt lite TV-tittande. Kl 19.10 +9,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar