tisdag 11 september 2012

Tisdag

Nu kan jag säja att jag är mätt och belåten, för en stund sen fick jag ett enormt sug efter grillkorv och pommes strips så det blev till att sätta på ugnen och göra iordning, gud så gott det var, nu är maten uppäten och det blev en glassbåt till efterrätt.

I går var jag borta några timmar och när jag kom hem fick jag ett sug efter att rensa bort en del blommor, jag tyckte att jag hade för många kornettblommor(skriver så att inte tror att det är någon sjukdom eller djur jag utrotar) så nu har jag en kvar och den skall inte känna sej för säker, jag har tröttnat på dem. I våras fick jag en Svärmorstunga som inte är så hög, den har förökat sej så jag trodde krukan skulle spricka. Några Sant Paulor har också hamnat i skräppåsen och nu kommer det att rensas bort utomhus, först så åker lobeliorna som blivit fula.

I dag har jag rensat bort massor med tidningar och reklam, kartonger med mera, tur att det finns containers att kasta i. I eftermiddag har jag varit till frissan igen, jag har slingat mej och det känns riktigt bra, bara en liten brytning så ser håret lite fräschare ut. Ansiktet är tyvärr lika eländigt.

Nu skall jag plocka ur och i diskmaskinen och sen blir det vät som vanligt TV och stickning. Mulen dag med en eftermiddagsskur, kl kl 18.25 +14,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar